МЕТОДИ ФОНОСЕМАНТИЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ВЛАСНОЇ НАЗВИ
Анотація
Виявлено звукозображальний зв’язок між планом змісту і планом вираження власної назви. Однією зі сприятливих сфер, де реалізується потенційна звукозображальність мовних одиниць в процесі вербальної маніпуляції, є власні назви, зокрема назви товарів і послуг, що зумовлено потребою у їхньому позиціюванні. Мета статті – дослідити методи вивчення фоносемантики власних назв, що дасть змогу осмислити і оцінити досягнення означеного напряму лінгвістичної науки і визначити перспективи його розвитку. З’ясовано, що основою лінгвістичного аналізу звукозображальності власних назв слугують методи фоносемантичного аналізу лексики і психолінгвістичний експеримент. Проаналізовано комп'ютерні програми психосемантического аналізу звукового аспекту слів і текстів, що з їх допомогою можна відстежувати інформацію, що недоступна для свідомості, однак впливає на людину через сферу несвідомого. Фоносемантичний аналіз слова або тексту здійснюється з допомогою списку якостей (ознак), що з ними асоціюється певне слово з вказівкою ступеня асоціації. Установлено, що призначення фоносемантики власних назв – використання змістовності звукової форми мови для посилення позитивного впливу на свідомість споживачів під час позиціювання товарів чи послуг.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Белей О. О. Наскільки українськими є новочасні українські фірмоніми? / О. О. Белей // Дивослово. – 2000. – № 2. – С. 12-13.
Воронин С. В. Основы фоносемантики [Текст] / Станислав Васильевич Воронин. – Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1982. – 244 с.
Голомидова М.В. Искусственная номинация в русском языке: монография [Текст] / Марина Ввасильевна Голомидова. – Екатеринбург, Изд-воУрал гос. пед. ун-та, 1998. – 232 с.
Грушевська Ю. А. Власні назви в російському рекламному тексті:
лінгвістичний і функціональний аспекти [Текст]: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Грушевська Юлія Андріївна ; Дніпропетровський національний університет. – Д., 2005. – 19 с.
Журавлев А. П. Звук и смысл [Текст] / Александр Павлович Журавлев. – М. : Просвещение, 1991. – 160 с.
Куцерубов А. Е. Маркетинговая фоносемантика [Электронный ресурс] / А. Е. Куцерубов. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/marketingovayafonosemantika.
Малинюк І. В. Актуалізація проблеми зв’язку звуку і значення в європейській і східній наукових традиціях [Електронний ресурс] / І. В. Малинюк. – Режим доступу : http://www.stattionline.org.ua/filologiya/87/15730-aktualizaciya-problemi-zvyazku-zvuka-i-znachennya-v-yevropejskij-i-sxidnij-
naukovix-tradiciyax.html.
Марухина С. А. Методы фоносемантического исследования поэтического текста / С. А. Марухина // Ярославский педагогический вестник Серия : Гуманитарные науки.– 2013. – №4. Т. 1. – С. 184-187.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Ліцензується на умовах
© , 2017